19 Aralık 2015 Cumartesi

Üsküp


Üsküp (Skopje)

28 Temmuz saat 11:00 da başlayan Balkan gezisi uçakta tanıştığım 2 Boşnak arkadaşın beni otelime kadar bırakmalarıyla başladı. Pazar günü olduğu için bomboş yollarda döviz bürosu arayarak vaktimi geçirdim.



Büyük İskender
Şehir meydanında döviz bürosu bulamayınca AVM'yi buldum.

  Şehrin ortasından geçen Vardar nehri nin böldüğü şehrin bir yakasında Türkçe bilen Müslüman Arnavutlar diğer yakasında Makedonlar bulunmakta en önemli anıtı şehir meydanındaki The great Alexander dır. (Makedon kralı büyük İskender in at üstündeki anıtı) .










Mother Teresa Evi
Merkezde heykele çıkan yürünebilecek 2 cadde vardır. Mother Terasa’nın evinin bulunduğu tek;büyük cadde denilebilir. Gezinti için Üsküplülerin kullandığı yer bu cadde ve Vardar nehrinin kıyısıdır.

.
Şehir Merkezi

Şehrin panoromik görüntüsü Millenium crossed şehre 14 km uzaklıkta ve teleferik ile çıkılabilmektedir. Büyük hacın bulunduğu yer.


Ayrıca madka kanyonu da skopje şehrinin doğal güzelliklerinden.





Şehirde bir çok bakanlık binası yeni yapılmış. Hatta Fransadakine benzer şehir kapısı bile yapılmış. Nehir üzerinde taş köprü bulunmakta. Merkez cadde üzerinden devam edildiğinde müzeye gidilebilmektedir. Resepsiyonda çalışan birinin 200€ aldığını düşünürsek. Bir öğretmen maaşıda 400€ ise. Halkta para yok yani .gençler başka ülkelere gitmeye çalışıyorlar.

Askerliğe gitmek isteğe bağlı bu ülkede. Güzel insanların yaşadığı bu şehirde kızların giyimleri oldukça cesur. Gece kulübü olarak city park çevresinde birçok güzel mekân bulunabilir. Merkezdeki cafelerde serinleyebilir. Bir şeyler içebilirsiniz. Otel ücretleri 5€ ile 50 € arasında değişiyor. Sonrası lüks. Ben biraz pahalıya konaklamıştım.40€ oysaki 15-20€ civarında daha güzel yerler bulabilirdim.

Nehrin kıyısındaki nehrin içine Makedonlar kilise Arnavutlar cami yaptırmak isteyince problemler ortaya çıkmış. Kale kapalıydı. Gezme imkanı bulamadım kale içini.

Büyük İskender Yunan asılldır diyen şehir merkezindeki büyük heykel yüznden Yunanistanlada polemiğe girmiş bu ülkenin adam akıllı bir tarihi bile yok. Müslüman Arnavutlara abilik yapan Türkiye hükümeti ile ilişkiler sıcak gözüküyor. Halka Türkiyeden geldiğimi söylediğimde oooo Türkiye zengin, pahalı , yaşaması zor diyorlar.

Meşhur yemekleri peynirli dometes salatalık… benim bildiğim egenin cingen pilavı. J

Yemekleri genel olarak yağlı ve lezzetli .


1€=60 denar civarı.  1 €= 2,55TL

Fala: sağol.

Gezilecek yerlerden...


Belgrad Gezisi

Priştina Gezilecek Yerler

Kapadokya başka bir gezegen 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yaayınlar